27 Ağustos 2017 Pazar




4.5.6.7 ve 8. Sınıflar İçin


Yaratıcı Yazı/Söyleşi/Tartışma

Ütopyaya Yolculuk/ Distopyaya Yolculuk Kitabı Etkinliği
“Seyirci Olma, Harekete Geç!” Söyleşisi
Süre: 30 dakika
Kazanımlar: İklim değişikliği konusunda farkındalık kazanırlar. Gelecek hakkında öngörüde bulunabilirler. Dünyanın devamlılığı için harekete geçme bilinci geliştirirler. Doğada yaşayan diğer canlılarla empati kurmayı öğrenir ya da geliştirirler. Çevreye karşı duyarlılık geliştirirler. Tüketim kültürüne karşı farkındalık ve bilinç kazanırlar.
İşleyiş: Öğrencilere iklim değişikliğini ve nedenlerini çağrıştıracak görseller gösterilerek bu resimlerin bize ne anlattığı sorulur. Gelen cevaplarla eş zamanlı olarak küresel ısınma ve iklim değişikliği hakkında öğrencilere kısa kısa bilgiler verilir. Dünyamızı korumak için harekete geçen isimlerden örnekler verilir. Yaşıtlarının iklim değişikliği farkındalığı için yaptığı çalışmalardan örnekler verilerek olanlara seyirci kalmayarak dünyayı korumaya dahil olmaları konusunda öğrenciler cesaretlendirilir. “İdeal insan nasıl olmalıdır? İdeal insan kendine, arkadaşlarına ve doğaya karşı nasıl bir tutum içinde olmalıdır?” gibi sorularla beyin fırtınası yapılır.

 Tuhaf Bilimler Akademisi Kitabı Etkinliği
“İçimizdeki Cevherler” Söyleşi ve Tartışma Etkinliği
Süre: 30 dakika / Yer: Konferans Salonu
Kazanımlar:  Okunan kitap üzerinde düşünmeyi, karakter analizi yapmayı, karakterlerle kendilerini özdeşleştirerek kendilerinde bulunan olumsuz davranışlara karşı farkındalık kazanırlar.
İşleyiş: Öğrencilere bazı görseller gösterilerek bu fotoğrafların onlarda çağrıştırdığı anlamlar hakkında tartışılır. Sanatla ya da sporla ilgilenen sınav şampiyonları hakkında bilgiler verilerek bunların ders çalışmaya engel olarak görüldüğü yargısı çürütülür. Tam aksine sanatın ve sporun ufuk açıcı gücü ile başarıyı yakalama şansımızın daha yüksek olduğu bilgisi öğrencilere verilir. Yeteneklerinin ve ilgi alanlarının peşinden gitmeleri konusunda cesaretlendirilirler. Ardından kitaptaki karakterlerin analizine geçilir. Bu karakterler üzerine olumlu, olumsuz eleştiriler getirilir. Katılımcıların romandaki karakterlerle kendilerinde özdeşleştirdikleri yönleri masaya yatırılır.

Silgi Ruhu Kitabı Etkinliği
“Organik Silgiden Kruger Sendromuna” Söyleşi ve Tartışma Etkinliği
Süre: 30 dakika / Yer: Konferans Salonu
Kazanımlar:  Okunan kitap üzerinde düşünmeyi, karakter analizi yapmayı, karakterlerle kendilerini özdeşleştirerek kendilerinde bulunan olumsuz davranışlara karşı farkındalık kazanırlar.
İşleyiş: Öğrencilere kitabın baş karakteri silgi ruhunun dönüşüm geçirmeden önceki organik silgi hali gösterilir. TEMA Vakfı aracılığıyla organik silgiye ulaşabilecekleri bilgisi verilir. Kitaptaki Yaprak karakterinin kuklası ile desteklenerek kitabın konusu pekiştirilir. Ardından kitabın karakterleri üzerinde analize geçilir. Bu karakterler üzerine olumlu, olumsuz eleştiriler getirilir. Katılımcıların romandaki karakterlerle kendilerinde özdeşleştirdikleri yönleri masaya yatırılır. “İdeal insan nasıl olmalıdır? İdeal insan kendine, arkadaşlarına ve doğaya karşı nasıl bir tutum içinde olmalıdır?” gibi sorularla beyin fırtınası yapılır. Toplumda cahil cesareti olarak bilinen Dunner Kruger sendromu hakkında öğrencilere bilgi verilir. Kaçınılması gerekilen davranışlar üzerine fikir yürütülür.

Notalar Apartmanı Kitap Etkinliği  
Etkinlik 1 : Notalar Apartmanı Söyleşi/Drama/ Müzik
Süre: 40 dakika / Yer: Konferans Salonu
Gerekli Malzemeler: Ses sistemi,  projeksiyon cihazı, bilgisayar, (gerekli görülürse piyano)
 Kazanımlar: Okunan kitap üzerinde düşünmeyi, karakter analizi yapmayı, karakterlerle kendilerini özdeşleştirerek kendilerinde bulunan olumsuz davranışlara karşı farkındalık kazanırlar. Müziğin ve görselliğin çekici gücü ile kitaplarla daha yakın bir bağ oluşturulur.
İşleyiş: Öğrencilere Notalar Apartmanı klibi izletilir. Ardından kitap karakterleri soru cevap ile pekiştirilir. Notalar Apartmanı piyesi öğrenciler tarafından hazırlıksız ya da hazırlıklı olarak sergilenebilir. Notalar Aparmanı şarkısı, piyanist bir öğrenci tarafından icra edilebilir, koro eşlik edebilir.
       
Etkinlik 2: Notalar Apartmanı Söyleşi + Şarkılı Boyama ve Bulmaca Çözme
1-     Süre: 30 dakika / Yer: Kütüphane
Gerekli Malzemeler: Ses sistemi,  projeksiyon cihazı, bilgisayar, boya kalemleri
 Kazanımlar: Müzik, resim ve edebiyatın birleşimi ile çoklu zeka geliştirilir. Notaların dizek üzerindeki konumları hakkında bilgi sahibi olunur.
İşleyiş: İlk yirmi dakika öğrencilerle kitap karakterleri hakkında sohbet edilir. Ardından  Notalar Apartmanı şarkısının piyano eşlikli çocuk vokal ile yorumlanan versiyonu eşliğinde boyama etkinliğine geçilir. Öğrenciler boyama yaparken şarkıya eşlik edebilir. Etkinliğe kitabın çizeri de uygunluk durumuna göre katılabilir. Notalar Apartmanı sözcük avı ve labirent ve  nota bulmacaları ile etkinlik devam eder.

Yeraltı Günlükleri Kitabı Etkinliği
Bilim Kurgu Hikâye Yazma Etkinliği (10-14 yaş)
Süre: 40 + 40 dakika /Yer: Kütüphane
Kazanımlar: · Hikâye yazma tekniğini uygulamalı olarak kavrarlar. · Kendine güven duygusu geliştirerek yeteneklerinin farkına varmak için çaba sarf ederler · Teknolojinin kullanıma göre yararlı ya da faydalı olabileceği yönünde görüş geliştirirler.
İşleyiş: Bilim kurgu hikâye yazmaya hevesli yaklaşık on beş öğrenciye ve çizim kabiliyeti olan on beş öğrenciye yazar tarafından bilim kurgu hikâye yazmaya dair bir sunum yapılır. Ardından yazar adayları, yanlarına çizerlerini de alarak hikâye yazmaya başlarlar. Yazım aşamasında konu ve karakter bulmakta güçlük çeken öğrenciler olursa, yazarın masasında bulunan ilgili kutucuklardan kâğıtlar çeker. Yazım aşamasında yazar, öğrencilerle tek tek ilgilenir. İkinci kırk dakikaya geçildiğinde yazılan hikâyeler okunur ve değerlendirilir. Katılımcıların hikâyeleri okul idaresine teslim edilerek okul panosunda ya da okul gazetesinde sergilenir. Dileyen okullar, oluşturulan resimli bilim kurgu hikâyelerden yaklaşık altmış sayfalık bir öykü kitabı çıkartabilir.

Diğer Söyleşi ve Konferanslar:

Konferans ve Söyleşilerinin Başlıcaları:
1- Geleceği Okumak (İklim değişikliği, teknoloji bağımlılığı, tüketim çılgınlığı, sağlıksız beslenme)
2- Çocuk Edebiyatında Ütopya ve Distopya
3- Yazarlığa Dair Küçük Sırlar
4- Okuma Kültürü 
5- Okumayı Sevdirme Stratejileri (öğretmen/öğrenci/veli)
6- Harekete Geçmek İçin Büyümeyi Bekleme 

NOT: Etkinlikler ücretsiz olup imza günü ile eş zamanlı yürütülmektedir.


 İletişim: Nursal Hanım : nursal@epsilonyayinevi.com


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder